Hallo... akculi teda apa yang sia mo update tapi sia mo reles nie benda yang btul² buat sia panas gila. Nasib nda tebakar. Sia kunu² bangun awal pagi mo pigi pick-up some money bah. Money From our online bisnes. Arrived at Kota Kinabalu Post Office at around 9:30am. Pigilah kunu ambil numbur giliran sana counter. skali tinguk sia dapat numbur 61. Tuukkk punya jauh... skali sia tinguk sana kaunter tpt ambil duit, tuukkk baru numbur 5 dia proses. Dei. kalau sia tunggu ada dalam 56 urang lai. Tuukkk. So sia kasi tau sia punya bos (partner). Kalau sudah penuh sana pos opis, misti sana bank (nama bank dirahsiahkan) pun penuh. So kami pigi sana branch dia di Inanam. Sampai sana nda juga banyak urang. (Arrived at around 10 something) Trus pi ambil numbur (lagi) dapat lah numbur 16. Tapi kaunter untuk urusan tu blum buka... Damm!
Then kami pigi minum dulu... after minum masuk balik dalam tu bank, tanya tu customer len dia bilang numbur 15 uda... after tu numbur 15 selesai, sampailah turn sia. Aroung 12:20. Lama jugalah tunggu... Derang urus². Trus suruh sain di sana debit boucar. Oh dapat sudah nie sia bilang daa... Satu kali supervisor derang datang trus cakap, "Kami nda buli kasi buat ni payment sebab nama kamu tidak full kana tulis. Tidak macam di IC". What The F***! punyalah men lama sia tunggu, trus punya simple dia cakap yang tidak buli. Then sia bagi tau yang dia punya main branch di KK buli pula, kanapa disini tidak buli? Trus punya selamba dia cakap, dia bilang pigilah sana Main Branch kami! Trus sia jawap "kalau sana tidak penuh buat apa sia pigi sini?" Imaginelah 2 hours of waiting trus simple jak dia jawap tidak buli. Sedangkan selama ni sia ambil, tu customer tidak tulis full name pun buli jugak sia receive di sana Pos Ofis or Main Branch dia. Even di Bangsar, KL pun tidak juga begitu fussy. Adakah patut dia suruh lagi tu customer re-send balik tu duit dengan kasih full name. Kalau dalam negara ASEAN, tidak apa juga... ini di UK bah. Ditambah lagi payment ni kali urgent! Sia punyalah panas, cakap TQ trus kluar.
Then sia teringat ada satulai mini branch di KK then sia sajes ma bos untuk pigi sana, luckily dia mo pigi. Sampai sana, sia submit seperti besa... bila dia tanya supervisor dia, buli pula... Yang penting itu Tracking Number betul. Dei.
Sia pun tidak tau apa yang tu branch bank pikir. Main Branch buli buat gitu, derang pula. Sa tidak buli kasih salah terus tu Customer sebab, kalau di sana, derang besa tulis first name sama surname jak. Buat hapa mo tulis panjang². Wasting time jak. Laipun, first name sama second name sudah betul. Mo lagi middle name kah. Brapa saja kebarangkalian yang first name and second name buli sama dalam Malaysia nie??? Nasib dia nda suruh pigi bangsar... kalau nda mimang sia mengamuk tu satu bank tu. Mau saja sia balik sana tadi, trus kasih tinguk dia pick-up yang sia buat dari bank yang sama cuma berlainan branch. Suruh jak dia makan tu prove tu... A*****E!!!
DALAM PENYELENGGARAAN
4 weeks ago
3 Responses to Bikin Panas...
uik sabar ko buss..
bank yg ada kapara kucing tu ka? ehehe
bukan... adalah tu... nantilah sia kasih tau ko...?
Kalu sy ko.. saya pigi BOM itubank... wakakaka ka aka
Post a Comment